برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

آغاز اجرای طرح «هر محله، یک زائرسرا» در سراسر کشور| میزبانی مشهدی‌ها الگوی کشوری می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۶۳۱۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
آغاز اجرای طرح «هر محله، یک زائرسرا» در سراسر کشور| میزبانی مشهدی‌ها الگوی کشوری می‌شود
در پویش جدیدی با عنوان «هر‌محله، یک زائرسرا» قرار است مشهدی‌ها سر‌خط ماجرا باشند و طرحی را که قبلا خودشان با موفقیت اجرا کرده‌اند، در سه شهر زیارتی دیگر یعنی قم، شیراز و ری آزمایش کنند و پس‌ازآن، طرح در گام سوم در شهر‌های نجف و کربلا اجرا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی خادمین امام‌رئوف (ع) و مجری پویش جدید هر‌محله یک زائرسرا گفت: در گام‌های قبلی، پویش «هر خانه، یک زائرسرا» اجرا شد که دستاورد‌های مهمی داشت. اکنون در پویش جدیدی با عنوان «هر‌محله، یک زائرسرا» قرار است مشهدی‌ها سر‌خط ماجرا باشند و طرحی را که قبلا خودشان با موفقیت اجرا کرده‌اند، در سه شهر زیارتی دیگر یعنی قم، شیراز و ری آزمایش کنند و پس‌ازآن، طرح در گام سوم در شهر‌های نجف و کربلا اجرا خواهد شد.
جواد علما در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: این طرح از قالب خانه‎های مجزا به قالب ۱۰ تا ۱۵ خانه در یک محله تسری یافته و به سه شکل مختلف، مردم را در صف میزبانی بسیج می‌کند.

میزبانی با ۳ روش

وی افزود: این کار به سه شکل متفاوت اجرا می‌شود. یکی اینکه هر خانه برای کاری خاص مهیا شود و مثلا یک خانه برای اقامت، یک خانه برای شست‎وشوی البسه، یک خانه برای استحمام و یک منزل برای طبخ غذا خدمت‌رسانی کند. در شکل دوم هر خانه به‌طور جداگانه و البته هماهنگ، زائران را اسکان دهد و موضوع شست‎وشوی البسه، استحمام، اطعام و سایر نیاز‌های زوار را به‌طور مستقل تأمین کند. در شکل سوم نیز اهالی این خانه‎ها در مسجد مستقر می‌شوند و همه این امور در مسجد محله صورت می‌گیرد.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی خادمین امام‌رئوف (ع) با اشاره به اجرای هم‌زمان چهار طرح دیگر تصریح کرد: در طرح استانی با عنوان شکرانه همسایگی، خانواده‌های مشهدی می‌توانند به چهار شکل برای میزبانی از زائران اعلام آمادگی کنند؛ یکی اینکه سه روز در هر سال، زائر را بر فرش خود در خانه‎هایشان میزبانی کنند؛ یکی اینکه سالانه یک بعد‌از‌ظهر، صاحب‎خانه با خودرو خود زائران را در شهر جابه‌جا کند، یا اینکه ماهانه حداقل ۱۰‌هزار تومان برای اجرای طرح میزبانی کمک نقدی کنند، یا اینکه سالانه یک وعده غذای گرم طبخ و میان زائران توزیع شود.

پذیرایی از زائران با نذر فامیلی

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰‌درصد خانه‌های فعال در طرح «هر خانه، یک زائرسرا» در سال‌های اخیر، خودشان مستأجر بوده‌اند، تأکید کرد: اصل مطلب این است که مشهدی‎ها آگاه باشند میزبانی از زائران نیاز به تأمین بودجه یا امکانات چشمگیری ندارد. برهمین‌اساس، در طرح دوم به نام نذر فامیلی مقرر شده است چند خانواده که قوم و خویش یکدیگر‌ند، هرکدام هزینه لازم برای رهن و اجاره یک ملک را تأمین کنند تا ضمن استفاده خودشان، ما هم زائر اولی‌ها و افراد کم‎توان را در جریان زیارت امام‌هشتم (ع) در این منازل اسکان بدهیم.

علما بیان کرد: در طرح قطره‌های عاشقی، دقیقا همان برنامه اجرا می‌شود، با‌این‌تفاوت که افراد دیگر نیاز نیست قوم و خویش باشند و از سازمان‌ها گرفته تا هیئات مذهبی و تشکل‌ها می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. طرح آخر به نام نایب‌الزیاره هم مربوط به تأمین هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه تعدادی از زائران به مدت سه روز است که از طرف مردم، به نیابت از متوفیانشان تأمین می‌شود. در این طرح، اسکان زائران به‌صورت مشارکتی و به همت تشکل خادمان امام‌رئوف (ع) انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->